Baileys biscotti gräddglass!

Nu var det längesedan jag skrev något här. Senast var innan semestern tror jag minsann. Men nu när nästan hela sommaren har gått har jag äntligen något att komma med ;) En glass gjord på Baileys! Det kan ju inte bli fel. Jag och Rikard hade med oss glassen som en gå-bort-present när vi blev bortbjudna på kräftskiva (så jag har inte smakat den själv). Men glassen blev godkänd och fick  tummen upp av Jessie och hennes familj.
 
Ingredienser:
 
3 äggulor
1 ½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl grädde
½ dl Baileys biscotti
 
Vispa äggulor, socker och vaniljsocker tills det blir vitt och fluffigt. Vispa grädden. Blanda i Baileys i ägguleblandningen. Vänd ned grädden med ägguleblandningen. Kör i glassmaskin!
 
                                                                                                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback