Tisdagsmiddag v.47

En god pasta med kyckling och bacon fick vi hemma hos Tia i tisdags. Jag tycker mycket om just kyckling och bacon tillsammans, och det var en väldigt god rätt. På det här inlägget lämnar jag endast en ingredienslista för en pastasås räknar jag med att de flesta kan slänga ihop ändå. Det är mycket gott i så ta en titt på listan och testa. En bra vardagsrätt tycker jag.
Nästa vecka går vi på restaurang så då blir det inget recept.
 
Krämig penne-pasta med kyckling och bacon!
 
Ingerdienser:

900g kyckling
2 pkt bacon
10-15 cm purjolök
1/2 röd parika
1 pkt philadelphia
1 pkt lätt creme friche
1 dl lätt grädde
4 msk manogo chutney
salt, peppar
penne-pasta

 
 
Jag har själv insett att jag inte har någon kariär som matfotograf. Det här är ännu en otroligt tråkig bild på en god maträtt. Ett annat exempel på hur jag totalförstört lusten av att baka en av en god efterrätt med min kamera, kan ni se här
                                                                                                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback