Chili!

Jag är sjuk. Så den gär veckan blev det ingen tisdagsmiddag för mig. Men jag har ett äss upp i min skjortärm. Jag lagade nämligen en chili på min tisdagsmiddag v .38. Men jag la aldrig ut receptet, den var okej, men jag var aldrig helt nöjd med den. Idag har min crocpot fått laga ännu en chili efter ett recept ur Buffé. Den blev väldigt bra. Jag gjorde detta i min crockpot. Gryta för långkok.
 
Ingedrienser:
4-6 pers
 
1,2 kg grytbitar av nötkött
2 chilifrukter
5 vitlöksklyftor
3 torkade fikon
1 paket bacon
2 msk tomatpuré
½ dl inlagda jalapeños
½ dl oxfond
ca 25 cl öl
1 dl vitt vin
2 msk paprikapulver
½ dl chilipulver
½ msk malen koriander
½ msk spiskummin
 
Hacka chilli, vitlök, jalapeños, fikon. Dela bacon i mindre bitar. Sen lägger man alla ingredienser i grytan .Rör om lite. Kör på "low" i ca 7 timmar.  Klart! Vi åt med tacotillbehör idag och även när jag gjorde den på tisdagsmiddagen.
 
 
Alla ingredienser i grytan.
 
 
7 ½ halv timme senare.
 
 
 
                                                                                                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback