Tisdagsmiddag v. 43

I tisdags bjöd Tia på smörgåstårta. Jag ÄLSKAR smörgåstårta och jag hade laddat hela dagen, gjort rum i magen ;) Smörgåstårtan hon gjort innehåller ingen ost, inga räkor och inget ägg, endast lite majonäs. Jag blev inte skeptisk men rätt förvånad. Jag undrade varför man avlägnsnar det godaste ingerdienserna. Därför att det är en Smörgåstårta a lá club sandwich!
Den var riktigt god, jag tog om 4 gånger, plus att jag böt en till mig en bit med Kris på jobbet dagen efter.
 
Ingredienser:
 
3 paket bacon
1 st grillad kyckling
10 st soltorkade tomater i olja
1 dl majonäs
3 dl matyoughurt
1 dl finskuren gräslök
1 tsk dijon senap
18 st formfranska (grovt)
300 g philadelphina
1 dl körsbärstomater (gula & röda)
ruccola
salt & peppar

Stek bacon skivorna knaprigt, låt rinna av och hacka det. Skär kycklingen i små bitar, och hackade de soltorkade tomaterna.
Blanda soltorkade tomater, majonäs, youghurt, gräslök, senap, 2/3 bacon, kyckling, salt och peppar.
kantskär bröden, lägg ut 6 st skivor. Bred ut hälften av fyllningen. Sedan på med 6 skivor börd till och resten av fyllningen på dem. På med 6 skivor bröd till och täck med folie. Ställ in i kylen över natten.
bred sen tårtan med rumstempererad philadelphia, strö över bacon, rucola och tomater!
 
 
                                                                                                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback